Barcelona

Vorige week donderdag ben ik samen met Rebecca vertrokken naar Barcelona.

Voor mij was het de eerste keer vliegen maar toch vond ik het minder spannend dan ik had verwacht.

We werden door de vader van Rebecca naar Rotterdam airport gebracht. Op Rotterdam airport ging alles erg soepel. We hadden de boarding passen online al geregeld dus we konden vrijwel meteen doorlopen. Uiteraard kwamen we ook zonder problemen door de security check en zaten twee uurtjes later in het vliegtuig. Het was een soepele vlucht en ik had eigenlijk nergens last van, wel wat druk op mijn oren maar dat is normaal.

In Barcelona aangekomen hebben we de trein en de metro gepakt naar ons hotel om vervolgens de buurt te verkennen. In de avond hebben we heerlijk gegeten en gedronken aan het strand.

Door alle eerste indrukken ging rond 23.00 het licht uit.

De tweede dag hebben we heerlijk ontbeten. Het ontbijt in het hotel was echt waanzinnig goed en uitgebreid. Van ei tot aan taart tot aan salades en muesli. In de middag zijn we naar de Sagrada Familia geweest. Erg bijzonder om te zien. De lichtinval is echt prachtig. Ook hebben we rond 14.00 uur een hapje gegeten bij een leuk tentje (mos art). Ik heb hier een vegetarische burger gegeten die er op het eerste gezicht wat raar uit zag. Schijn bedroog want hij was echt heerlijk! Na de Sagrada Familie zijn we naar Park Guell gegaan. Ondanks de regen was het een prachtige dag. Het uitzicht in Park Guell is werkelijk waar prachtig! In de avond zijn we naar de Ramblas gegaan voor een hapje eten en daarna een drankje in een barretje. Al met al een onwijs leuke tweede dag.

Op zaterdag regende het nog steeds maar dit mocht de pret niet drukken. We besloten te gaan winkelen op de Ramblas. De Ramblas is een leuke straat alleen niet zo bijzonder als mensen altijd zeggen. Ik vond de wijken achter de Ramblas veel mooier! Mooiere gebouwen en leuke restaurantjes. Na opgelicht te zijn door twee waanzinnig onaardige mannen (zouden wat gaan eten en ze bleven maar zeggen dat de keuken zo open zou gaan, na 40 minuten waren we er klaar mee maar moesten we wel 18!!! euro aftikken voor twee drankjes..) kwamen we uit in een klein gezellig markthalletje. Hier hebben we beide garnalen gegeten waar ik eigenlijk vrij snel al ziek van werd.. Tja de Vega god was meteen al boos op me.. Een paar vervelende uurtjes volgde maar na een aantal paracetamolletjes en een paar uurtjes slaap voelde ik me weer iets beter dus vertrokken we weer richting de Ramblas voor het diner en een drankje in de vele clubs/barren daar.

Zondag was het opeens 23 graden met een heerlijk zonnetje dus maakte we er een strand dagje van. Na een uurtje zonnebaden hebben we een restaurantje aan het strand opgezocht om te genieten van onze laatste maaltijd in Barcelona. Hierna was het al vrij snel tijd om terug te keren naar het hotel om onze spullen op te halen en te vertrekken naar de luchthaven.

Drie uur voor vertrek liepen we de hal van de luchthaven in, na een waanzinnig heftige taxirit (wat kunnen ze daar gas geven zeg..). Bij de incheckbalie ging het mis en opeens mochten we niet meer naast elkaar zitten in het vliegtuig.. Dit grapje koste ons 50 minuten en we mochten daarna eindelijk naar de securitycheck. En bij de securitycheck werd mijn geduld pas echt op de proef gesteld.. Opeens konden ze geen Engels meer en begonnen naar van alles te wijzen. Ik kwam vrij gemakkelijk door de check heen alleen bij Rebecca hadden ze schijnbaar een gek gevoel gekregen.. Mevrouw moest haar hele koffer overhoop trekken voor een drugstest.. Ook werden haar handen gecontroleerd op explosieven. Uiteraard allemaal negatief maar minder geïrriteerd werden we er niet door.. Door al dit gedoe moesten we rennen naar het vliegtuig en hadden geen tijd meer om wat te eten. Het was inmiddels al 20.00 uur dus honger hadden we zeker. Na een vlucht van 1 uur en 50 minuten waarbij ik dus niet naast Rebecca kon zitten kwamen we aan in Rotterdam. Ik kon de grond onder mijn voeten wel kussen, wat was ik blij dat we die rot luchthaven achter ons gelaten hadden.

Michael haalde ons op en reed nog even langs de Mc Donalds want we moesten nu toch echt wel wat eten. Om 24.00 uur kwam ik thuis aan na 4 ontzettend leuke dagen Barcelona!

Een gedachte over “Barcelona

1. Caroline van der Arend

Watt ontzettend goed geschreven. Je zou zo met je blog in een blad kunnen, maar dat heb ik al eens vaker gezegd.