Er even een paar dagen tussenuit

Ongeveer een halfjaar geleden besloot ik een stedentripje te boeken. Michael wist van niks. Hij wist alleen dat hij vrij moest vragen maar waar we dan heen gingen was voor hem onbekend. Ik hoefde er eigenlijk niet over na te denken en wist meteen waar we heen zouden gaan. Via Tui vond ik een leuk hotelletje en daarna heb ik geboekt!

Afgelopen donderdag was het dan zover. We gingen in de vroegte (04.15 uur) naar Schiphol zodat we een aantal uur later in ons vliegtuig zouden zitten. Inmiddels wist Michael waar we heen gingen en dat hij in ieder geval zijn zonnebril moest inpakken.

Op Schiphol ging alles super vlot. Binnen 5 minuten waren we door de security check heen en zaten we met een kopje koffie te wachten in de lounge. Een halfuur voor vertrek liepen we naar de juiste gate, eerder mocht dit niet omdat het nogal een kleine gate was waar geen echte wacht mogelijkheden waren. In het vliegtuig hebben we vervolgens nog even zitten wachten en toen gingen we de lucht in. Op naar ROME.

Rond half 10 kwamen we aan in het zonnige Rome. Ook hier ging alles super soepel. Binnen een halfuur zaten we in de trein richting ons hotel! Bij ons hotel aangekomen was onze kamer nog niet klaar maar we mochten wel onze koffers achterlaten zodat we alvast de stad konden verkennen. We hebben een wandeling gemaakt richting het Colosseum en hebben daar in de buurt de eerste pizza gegeten. Ik een pizza Margaritha en Mike een pizza met salami.

Rond 14.00 uur waren we terug bij het hotel en hebben we even een uurtje in de hotelkamer rond gehangen. We waren beide best moe van de reis. Opstaan om 03.15 uur is toch wel erg vroeg ;). Hierna zijn we weer even de stad in geweest en hebben we de Spaanse trappen bezocht. Honger hadden we niet door de ongelooflijk grote pizza dus hebben we wat kleins gehaald bij de Mc Donalds. Rond 23.00 uur ging het licht uit. De eerste dag zat er op.

Vrijdag werden we rond half 9 wakker en zijn we gaan ontbijten. Het hotel serveerde vooral zoete broodjes wat ik absoluut geen straf vond! Na het ontbijt zijn we naar het Colosseum gelopen waar we eerst genoten hebben van een ijsje. Daarna hebben we een plekje gezocht in de schaduw en nog lekker even gezeten voordat we nar het Colosseum gingen. Ik had in Nederland alvast kaarten gekocht waardoor we om 13.45 uur in één keer naar binnen mochten. Het Colosseum was in één word FANTASTISCH. Ik vond het echt heel erg gaaf om te zien! Na een aantal uren rond gekeken te hebben gingen we door naar het Forum Romanum en Palastine Hill waar ik ook kaarten voor had. Hier had ik niet echt hoge verwachtingen van maar dit was misschien nog wel leuker dan het Colosseum! Moe maar voldaan zijn we een restaurant gaan zoeken want na een actieve dag hadden we honger!

Zaterdag hebben we een bezoek gebracht aan Vaticaanstad. Dit was leuk om te zien maar ik vond dit minder indrukwekkend dan het Colosseum. Na Vaticaanstad zijn we doorgelopen naar de Engelenburcht (Castel Sant’ Angelo). Hier hebben we een uurtje heerlijk op een bankje gezeten. Even weg uit de drukte van de stad.

Ook zijn we naar de Trivifontijn en het Pantheon geweest. Vooral het Pantheon was erg gaaf!

Zondag was het al weer de laatste dag. Eigenlijk hadden we alleen de ochtend want om 15.00 uur zouden we terug naar huis vliegen. De koffers hebben we nog even achter gelaten in het hotel en we zijn opzoek gegaan naar een parkje waar we nog even hebben gezeten. Even nog een momentje ontspannen voordat de terugreis weer zou gaan beginnen.

De terugreis ging net zo soepel als de heenreis. De transfer naar de luchthaven was super geregeld en ook op de luchthaven ging alles super soepel. Wel was ik blij toen ik om 18.00 uur uit het vliegtuig stapte. Ik heb een paar top dagen gehad maar het was tevens ontzettend vermoeiend en ik was bij thuiskomst zwaar overprikkeld. Rome is een stad vol historie wat mij erg aantrok. Het weer was geweldig, 4 dagen lang 25 graden met een prachtig zonnetje. Het eten was super en ook de mensen zijn aardig. Erg positief allemaal dus. Wél was ik overdonderd door het vele en vooral harde geluid. De wegen zijn slecht waardoor je auto’s heel erg hoort rijden, je hoort de stenen waarover gereden word tegen elkaar aan bewegen. Ook claxonneert iedereen de hele tijd en rijden ambulances op en aan, ook met heftige geluiden. Dit kwam vooral op zaterdag erg hard bij mij binnen waardoor ik moeite had me echt te ontspannen. Rome heeft me dus ook geleerd om af en toe gas terug te nemen. Niet alleen een leuke maar ook een leerzame trip dus 😉