RECENSIE – Ik durf je niet te zeggen

Titel: Ik durf je niet te zeggen
Auteur: Christina Lauren (Christina Hobbs en Lauren Billings)
Uitgeverij: Xander Uitgevers
Genre: Roman
Beoordeling: ★★★★☆

Hazel is spontaan, extravert en soms wat onhandig. Josh is met zijn rustige, introverte en rationele karakter compleet het tegenovergestelde. Het klikt heel goed tussen de twee tegenpolen, en daar schrikken ze zelf ook een beetje van. Ze halen alles uit de kast om elkaar aan anderen te koppelen en organiseren de ene blind date na de andere. Want meer dan best friends forever zullen Josh en Hazel nooit worden, toch? Ik durf je niet te zeggen is een herkenbaar, hilarisch en hartverwarmend verhaal over vriendschap, liefde en die ene persoon bij wie je altijd jezelf kunt zijn.

Normaal gesproken ben ik niet zo’n fan van feelgood-boeken maar door de tekst op de achterkant heb ik mij toch laten overhalen! Dit boek heeft me ongelooflijk laten lachen. Het karakter van Hazel vond ik grappig en aandoenlijk tegelijkertijd. Josh is rustiger maar in tegenstelling tot vroegere vrienden van Hazel accepteert Josh haar niet alleen, hij lijkt haar personaliteit juist te omarmen!

Het boek is geschreven vanuit de perspectieven van Hazel en Josh waardoor het lijkt alsof je het zelf meemaakt. Een boek met erg veel humor maar er is ook zeker ruimte voor ontroering!

Ik heb erg genoten van dit boek. Als je houd van een flot verhaal vertelt vanuit twee perspectieven dan moet je dit boek zeker lezen! Enige minpuntje dat ik kan noemen is dat er pas in de laatste 50 pagina’s echt word toegewerkt naar het einde waardoor dat wat afgeraffeld op mij over kwam, verder een heel fijn boek met verassende en grappige wendingen.